fredag 31. desember 2010

Tenne noen lykter når det mørkner


Ennå er det tid å lage fine lykter til nyttårsfesten. Ideen er fra An-Magritt, som har frosset lyskupler.

Ballonger fylles med vann og legges på bakken. Etter noen timer, når vannet har begynt å fryse og det har blitt en noen cm tykk "vegg", fjener du ballongen og heller ut vannet som ennå ikke har fryst. Sett et kubbelys eller telys i tomrommet etter vannet.


Vi har laget panna cotta i kveld – til feiringa i morgen. På tide å tenke på nyttårstanker? Jeg har et par mål å strekke meg mot i 2011. Men ingen forsett. God natt :)

9 kommentarer:

  1. TAKK, for en super ide!! Nå er det bare å se om jeg har noen ballonger i hus :)

    Flott blogg du har!
    Ønsker deg en fin nyttårsaften :)
    KLEM Carina

    SvarSlett
  2. ballongene ligger ute til frys ;) Håper det blir noen lykter til kvelden.. NYDELIGE!

    Og marsipan-nougat-ruter er laget, som et krampetrekk før et godtefritt 2011 begynner.. (høhø.. det begynner mandag, så får vi se hvor lenge det varer ;) )

    Takk for all inspirasjon i året som gikk. Tror jammen jeg vil kåre deg til bloglandias mest produktive og kreative blogger! Ha en deilig nyttårsaften!

    klem

    SvarSlett
  3. Så lurt! Syv ballonger ligger ute i snøen her også nå - gleder meg til å se resultatet.

    Fin feiring og godt nyttår, kjære Åshild! Takk for alt det nydelige, prydelige som har vært i året som har gått.

    SvarSlett
  4. fine lykter! så også de hos an-magritt...
    ha en fin feiring i kveld,
    og Godt Nytt År!!
    klem kristina

    SvarSlett
  5. Supre tips både her og nedenfor! Ønsker deg og dine et godt nyttår! Gelder meg til å følge bloggen din videre i det nye året!

    Klem fra Solrosa

    SvarSlett
  6. Så fine de bildene ble!
    Liker den "frossenpuppen" nederst der. *fnis*

    SvarSlett
  7. Carina; håper lyskuplene ble fine og at feiringen slo alle andre år! Og jenny, jeg blir glad i hjertet av deg. Nytt år, nye (godtefrie) muligheter...
    Love peace peonies; Håper feiringa var tipp topp tommel opp.
    Løvinnen: Godt nytt år til deg også!
    Møyfrid: Måtte det nye året bli fantastisk, godt nytt år! ps. fine ting du hadde laget til søndagsmarkedet!
    Solrosa: håper du vil følge videre. Godt nytt år!
    An-Magritt: det er i alle fall ikke min pupp... :)

    SvarSlett

Jeg blir glad for kommentarer - og send meg også gjerne en mail hvis det er noe du lurer på! Adressen er prydting @ gmail.com.
Dessverre har jeg måttet skru på ordrebekreftelsen igjen, fordi det har vært så mye spam i det siste.




ALT AV TEKST OG FOTO © PRYDELIG 2012