torsdag 4. august 2011

Lag det selv: sommerfuglbilde (på den humane måten)

Gøy at så mange likte skofilmen! Vi får se om det blir, og hva det blir, neste gang... 

Egentlig har jeg lett litt etter utstoppede sommerfuglbilder. Men det er to ting: det ene er at de ofte er dyre, det andre er at jeg klarer ikke å komme bort fra at det også er litt grotesk. Men dette sommerfuglbildet er nær nok virkeligheten, men ingen liv gikk tapt under produksjonen.

Du trenger:
Isoporplate (jeg brukte rett og slett en som fulgte med en stavmikser. Skjær ut en så stor bit som du selv vil ha).
Limstift
Sommerfuglbilde, lastet ned herfra og printet ut
Spiss saks
Knipetang (så du kan knipe av nålene hvis de er lengre enn isoporplata er tykk)
Papp
Stoff
Lim sommerfuglarket på pappen. Jeg har brukt Tilda-ark fra Panduro, som har mønster på begge sider, men det går like fint med vanlig hvit papp. 

Klipp til stoffet, og lim det fast på baksiden av isoporplata. 

Klipp ut sommerfuglene fra pappen. Sjekk hvor mange du trenger, jeg brukte ikke alle.
Bøy vingene forsiktig opp. 

Lim to små teipbiter bakpå sommerfuglen, der hvor du skal stikke inn nåla. Da sitter den bedre i, og sommerfuglen sklir ikke inn på nåla. 

Stikk i nål...

... og fest sommerfuglen fast der du vil den skal være. Den kan godt stå litt opp fra isoporplata.

Jeg klippet også ut navnet på sommerfuglene og festet under sommerfuglene.

Ferdig til pønt på skapet!
– Åshild

20 kommentarer:

  1. Wow! Kult!
    Og det kan man vel trygt si om videoen under her også!!:D hehe;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så søtt det ble:)
    Og kjempe artig video - mere takk;)

    SvarSlett
  3. guri så vakkert!
    så utrolig flinke dere er!
    LOVE IT!

    SvarSlett
  4. næh! Så genialt! :) Super idé, og resultatet ble så fint! god helg jenter!

    SvarSlett
  5. utrolig flott!
    -og enda finere (og ikke minst mere humant) enn ordentlige sommerfugler.
    virkelig fint!

    SvarSlett
  6. For en søt ide!
    Og den filmen, så morsom hihi, flink!
    Det er gøy å lage fil, og ikke så vanskelig, det gjelder bare å ikke ta helt av med effektene.
    :)
    God helg til dere søte!

    SvarSlett
  7. Det här var alldeles bedårande. Jag älskar Graphic Fairy, en sån otrolig källa till inspiration - precis som ni båda!

    SvarSlett
  8. Veldig, veldig lurt! Og stilig! JEg gjetter på at dette dukker opp på mange blogger etter denne DIY.

    SvarSlett
  9. At det går an å være så lur! Takk for tips:)

    SvarSlett
  10. Verkligen superfint och smart! :)

    Tack för tipset!

    /helena

    SvarSlett
  11. Stilig!
    Jeg likte den ideen!
    Alltid artig med folk som har gode ideer.
    klem

    SvarSlett
  12. Åh vad fint! En sån vill jag också göra :)

    SvarSlett
  13. Kjempefint! Og takk for bra tips! Har laget min egen versjon nå :)

    SvarSlett

Jeg blir glad for kommentarer - og send meg også gjerne en mail hvis det er noe du lurer på! Adressen er prydting @ gmail.com.
Dessverre har jeg måttet skru på ordrebekreftelsen igjen, fordi det har vært så mye spam i det siste.




ALT AV TEKST OG FOTO © PRYDELIG 2012