tirsdag 1. januar 2013

Ø N S K E O R D 2013


instagram: prydelig_aashild.

Mye kan sies og menes om nyttårsforsetter, men et nytt år er i alle fall en god mulighet til å ønske forandring. Så jeg har tre ønskeord for det nye året: Å være fri, raus og takknemlig. Har begynt å øve. 

Underbara Clara har laget en sammenfatning av 2012, og jeg hadde tenkt å svare på de samme spørsmålene. Det viste seg at omtrent alle svarene mine hadde med Filippa å gjøre: "Gjorde du noe du aldri har gjort før? Ja, føde", "Hvilken dato fra 2012 kommer du alltid til å huske? 18. juli, da Filippa ble født" osv, osv. Så det ble jo ikke så spennende. Hun har ristet hele vår verden med sine runde bollekinn. Jeg gleder meg til jeg ikke blir overraska over at vi er tre i familien ("Du her?! Fortsatt?! Jeg - mamma?!?!). Men hun er en søt overraskelse, da...

Nå er jeg klar for 2013. Da vil jeg være fri, raus og takknemlig!

GODT NYTT ÅR!


17 kommentarer:

  1. Som om en sjiraff har kommet inn i rommet, er det ikke det de sier om den første babyen?
    Det er snart 16 år siden min første kom, og snart 3 siden min tredje, men jammen er tredjemann like sjiraff som første... <3 Vi er heldige, vi!

    Godt nyttår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Aha, det bildet likte jeg! Sjiraff! Ja, det føles sånn. Og så finner man ut at den sjiraffen skal jammen bo her en stund... Godt nytt år! :)

      Slett
  2. Det er tre rigtigt gode nøgleord som også ligger tæt på mine nytårsønsker.

    Rigtigt godt nytår til dig og dine,

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er noe å strekke seg etter. Håper vi klarer det! Godt nytt år, Marina!

      Slett
  3. Fri - raus - takknemlig - fine orde å strekke seg etter og tilstander å inneha/ønske seg.

    Jeg har også skrevet meg noen enkle, gjennomførbare "mål" for januar - som ikke nødvendigvis går så mye på trening og kosthold (selv om det burde), men det er mer å ta i bruk det jeg har lært meg gjennom å gå i terapi i fem år. Jeg har lært MASSE. Mye har jeg fått grepet på, men noe må jeg øve og jobbe mer med. Det viktigste er faktisk å-være-snill-mot-meg-selv. Å unne meg å ha det godt. Oppsøke det som er godt for meg (og det kan jo være en sparktur eller gåtur). Unne meg stillhet og ro (kan også kombineres med sparktur, skitur).

    Med en 16åring og en 15åring blir det litt mer MEG-rom nå, selv om skal ikke kimse om at det er fortsatt mye mamma- og pappaoppfølgning fortsatt. Og nå begynner det nesten å bli vemodig, for det nærmere seg slutten. Så nå er vi i hvert fall på banen ;). Sukk. Men da kommer vi i en ny fase av familie - og det jeg har lært - er at alle faser og aldre har sine utfordringer og gleder. Og skal jeg få lov til å bli mormor eller farmor som jeg har veldig lyst til å få - og håper på at jeg blir gammel nok til å få oppleve hvis det blir slik, så må jeg slippe de løs, sakte med sikkert.

    Godt nytt år og blanke fine ark for det nye året - til deg og dine, Åshild.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nina! Takk! du har fått kommentar på bloggen din!

      Slett
  4. Hei, Åshild! Så kreativt og vakker illustrasjon av ønskeordene for 2013. Nå ble jeg virkelig inspirert til å sette meg rett ned og gjøre nøyaktig det samme! Tror jeg blir nødt til å henge de opp over pulten på jobb, når jeg går tilbake fra mammapermisjon om en måned (gisp, - jaaa tida har gått utrolig fort på en måte, men samtidig sakte på en anne måte). Måtte småle når jeg leste om hvordan din verden nå er totalt endret og refokusert etter at Filippa ble født. Kjenner meg sånn igjen i nettopp det. Riktig godt nytt år til deg. Her skrives det litt og litt på psykologiinnlegget forøvrig, bare så du vet det :-) Vi blogges! Godt nyttår til deg, du kreative og flotte mamma. Klem fra Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å lese ordene dine (hvis du offentliggjør dem :) Bare en mnd igjen?! Oi, tiden går fort! Da blir det en annen hverdag.
      Gleder meg til å lese psykologiinnlegget - men ikke stress med det, jeg har jo ikke vært så aktiv på bloggfronten i det siste heller. ta det når det passer :)
      GODT nytt år!

      Slett
  5. Godt nytt år til deg!
    Flotte ord for 2013! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år til deg også! Måtte det nye året bli full av liv!

      Slett
  6. Hihi, kjenner meg sååååå igjen i det med barn. Selv om han kom i oktober, husker jeg nesten ikke året før det. Eller det gjør jeg jo - men da var jeg jo gravid hele tiden, så det er veldig knyttet til bebi det og:)

    Godt nyttår, gleder meg til flere innegg her i 2013!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! 2012 vil liksom alltid være Filippas år, før og etter fødsel, og nå er hun her - vanskelig å forstå!
      Satser på flere innlegg ja... :)

      Slett
  7. Godt nytt år!
    Ja til innlegg i 2013 både med og uten bollekinn!
    Jeg krysser fingrene for ny prydelig-kalender utover jeg... den jeg har på kontoret er sørgelig utgått på dato...

    Hilsen fra Elin i Trøgstad

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den kalenderen er vel litt utgått på dato, hehe. Ser litt dårlig ut for ny kalender, da macen min med alle de fine lage-kalender-programmene er til reparasjon. Men der er jo fortsatt noen dager igjen av januar, vi får se... :) GODT NYTT ÅR!

      Slett
  8. Er ikke så glad i nyttårsforsetter jeg. Forandring er noe jeg må forbrede meg på og være klar for. Kjenne at det er rett tid og rett sted, at dette kan jeg og vil jeg klare. Da er nyttår ett dårlig tidspunkt, jeg kan ikke presse frem forandring som varer, den kommer når jeg er klar. Men ønsker om forandring kan jeg ha :0)

    Så ønskeord!!! Det var helt perfekt! Det er akkurat det jeg vil ha! Ønskeord! Du har funnet det perfekte ordet :0)

    Godt nytt år(ord!)!

    SvarSlett
  9. Gode og viktige ord for 2013! :) Ønsker deg og dine et velsignet godt nytt år!

    ps: vent til du skal på det først foreldremøtet! 'Hva i huleste gjør jeg her? Er jeg en sånn forelder??' Selv om jeg ikke føler meg som en forelder, vet jeg at jeg er den beste mammaen for Eline og Olai. Det er fint (og litt skremmende) og tenker på.

    Fin ny uke til deg! Klemmer :)

    SvarSlett
  10. Så fint, tenker jeg, at alle spørsmålene hadde Filippa-svar:-) Det er akkurat sånn det skal være og akkurat sånn det blir. Men å bli vant til å være mor? Det er jeg ikke ennå. Selv om min eldste er tre og et halvt. Første gang i foreldremøte var helt vilt. Hvaaa gjør jeg her? (Akkurat sånn som Kristin sier over her). Merkelig følelse;-)

    Så flotte ord du har valgt deg for 2013. Disse vil jeg ha i bakhodet selv.

    Nydelig tirsdag til deg Åshild, nå skal jeg hente to sjuklinger i barnehagen. Sånn blir det også.

    Klemmer til deg

    SvarSlett

Jeg blir glad for kommentarer - og send meg også gjerne en mail hvis det er noe du lurer på! Adressen er prydting @ gmail.com.
Dessverre har jeg måttet skru på ordrebekreftelsen igjen, fordi det har vært så mye spam i det siste.




ALT AV TEKST OG FOTO © PRYDELIG 2012